09 januari 2013

Why waste your one and only chance.



Jag var hemma hos Suvi och Desmon igår, de kom hem från USA igår. Viggo har varit hos oss under tiden, så igår for jag, mamma och Viggo till Suvi och väntade på att de skulle komma hem. Pappa hämtade dem från flygplatsen. Bilderna ovan är två av mängden bilder jag knäppte. Jag älskar att fota, framför allt barn för att de är så naturliga.
Om du försöker ta en naturlig bild på vuxna människor ställer de sig intill varandra, sträcker på ryggen och tvingar fram ett falskt leende som inte lurar någon.

Vi har väl alla sett partybilder på folk som står intill varandra som om det vore klassfotot i nian?

Barn däremot struntar fullkomlig i hur de ser ut på bild. Bilden på Sasha och Viggo ovan är ett lysande exempel. Båda visste om att jag satt där med kameran, de tittade då och då in i kameran, men brydde sig inte.
De var alldeles för upptagna av att kramas och hälsa på varandra. De har trots allt inte setts på över en månad.

ervasti